Monday, January 17, 2011

Aku Bersyukur PadaMU Ya Allah...

alhamdulillah....x dpt aku ucapkan dgn kata2 betapa gembiranya hatiku dpt tau khabar yg gembira ini.....Syukur kpd Allah atas kurniaan Mu...aku nk ucapkan tima kasih byk2 pada ma abah, mak mentua, suami, adik bradik, sahabat handai atas doa kalian sekalian..akhirnya aku dpt jgk diterima sbg cikgu jqaf......doa dan restu kalian telah menjadikan ia sebagai rezeki buat aku dan bkl bby nt...amin....

dalam aku panjatkan kesyukuran terhadapMu Ya Allah, terdetik sekelumit perasaan yg tk dpt aku gmbarkan....sedey.....atau keliru....adakah ini suatu rezeki pemberian Mu utk hmabaMu yg kerdil ini, atau suatu ujian yg perlu aku tempuhi....dlm kegembiraan ini, aku dpt tau, ibu mgandung tk dpt nk join jQaf....Ya Allah...bantu lah hambaMu ni...tp aku tau Engkau telah memberi yg terbaik buat hambaMu ni...

tk dpt aku gmbarkan perasaan my parents, t'utama my mum's...gembiranya hati ibu bila dpt tau aku akan jd cikgu..krn itu adalah impian ayah bonda....terusik hatiku mendengar tangisan kegembiraan mereka.....Alhamdulillah...hanya itu yg aku mampu buat ma abah gembira setakat ini....jasa ma abah tk dpt aku membalasnya....aku syang ma abah....mereka adalah insan yg terbaik dlm hidupku....insan yg aku sanjung sepenuh hati....

tp sayang, dlm kegembiraan yg dikhabarkan terselit kesedihan yg tk dpt digambarkan.... bagaimana lau aku tk dpt join kursus ini hnya krn aku mgndung....???terasa luluh hati ini utk khabarkan persoalan ini buat ayah bonda...hanya yg ku mampu, memohon doa kpdMU Ya Allah...agar kegembiraan ini akan terus menjadi kegembiraan dihati ma dan abah....

No comments:

Post a Comment